Turbófeltöltők beszerelési irányelvei és garanciális feltételei

1. Ahhoz, hogy járműve biztonságosan üzemeljen, és a turbófeltöltő ne hibásodjon meg ismét, elengedhetetlen a korábbi turbóhibák kivizsgálása és a hiba forrásának megszüntetése.

2. A turbófeltöltő beszerelését minden esetben szakszervizben kell elvégezni (márkafüggetlen autószerviz megfelelő).

3. A garancia érvényesítéséhez igazolnia kell a szakszerű beszerelést a következő dokumentumokkal:

Garanciaérvényesítés feltételei és előzetes ellenőrzések

1. A beszerelési utasítások be nem tartása esetén a garancia érvényét veszti.
2. Új turbófeltöltő beszerelése előtt kötelező kideríteni a régi turbófeltöltő meghibásodásának okát!


3. A turbófeltöltő kalibrációjának vagy beállításainak megváltoztatása érvényteleníti a garanciát.
4.
Beszerelés előtt ellenőrizze, hogy a turbófeltöltő száma megegyezik a jármű gyári előírásaival.

Turbófeltöltő beszerelési és üzembe helyezési útmutató

1. Előkészítés és hibafeltárás
Hibakódok kiolvasása, előző turbóhibák elemzése.
Szívócső, szívósor, légtömegmérő, légszűrő, nyomásérzékelő, turbónyomás szabályzószelep és lefújószelep(benzines autó esetén) ellenőrzése.
Törmelékmentesség ellenőrzése (a korábbi turbóhibából származó szennyeződések miatt).


2. Kipufogórendszer vizsgálata és tisztítása
Katalizátor és/vagy részecskeszűrő állapotának ellenőrzése. Az eltömődött szűrő a turbó ismételt meghibásodásához vezethet.
✅ Ha a turbina lapáton sérülés látható szükséges a kipufogócső, leömlő, szelepek endoszkópos vizsgálata. Kokszdarabok, fémdarabok leválhatnak és károsíthatják az új turbót.


3. Olajrendszer tisztítása és ellenőrzése
Olajkarter és olajhűtő tisztítása, hogy az előző turbó hibájából származó szennyeződések ne maradjanak a rendszerben.
Olajpumpa és szűrőkosár ellenőrzése, szükség esetén cseréje.
Motorolaj állapotának vizsgálata, szükség esetén motor tisztítása.
Előzetes olajcsere a régi turbóval:
Ha a hibás turbó nem drasztikusan sérült (pl. nem tört el a tengelye), akkor érdemes először a régi turbóval olaj- és olajszűrőcserét végezni.
Ez az olajrendszerben maradt szennyeződések egy részét eltávolíthatja.
A motor 10-20 perc alapjárati üzem után ismételt olajcserét igényel, hogy az összes szennyeződés kimosódjon, mielőtt az új turbó üzembe kerül.
Végleges olajcsere az új turbó beszerelése előtt.


4. Turbófeltöltő előtti és utáni rendszerek ellenőrzése
Intercooler és nyomócsövek tisztítása, szükség esetén cseréje.
Nyomó oldali tömítések ellenőrzése (a turbó utáni levegővesztés túlterheli a turbót és idő előtti meghibásodáshoz vezethet).


5. Turbófeltöltő beszerelése
Turbófeltöltő beszerelése, tömítések cseréje (TILOS tömítőpaszta használata!).
Olajnyomó és visszafolyó csövek tisztítása, cseréje (az olajrendszer tisztaságát ekkor már ellenőriztük).
Olajszűrő és levegőszűrő cseréje.
Friss motorolaj feltöltése (a jármű gyártói előírásainak megfelelő olajjal, a nívópálca maximum jelzéséig).
Minden esetben kötelező az olajcsere, függetlenül az utolsó csere óta megtett kilométerektől.


6. Indítás előtti ellenőrzések
Turbó csapágyházának feltöltése olajjal.
Olajrendszer légtelenítése (befecskendezők leválasztásával, 15 másodperc indítózás).
Olajszint ellenőrzése.


7. Indítás utáni ellenőrzések
Motor alapjáraton járatása 5 percig (fordulatszám emelése TILOS!).
Olajnyomás mérése turbó olajnyomó ágán.
Kartergáz-nyomás ellenőrzése, szükség esetén szellőztető rendszer vagy motor javítása.


8. Próbaút és végső diagnosztika
Legalább 20 km-es tesztút teljes gázos gyorsítással a végén.
Motordiagnosztika, hibatároló ellenőrzése, turbónyomás-értékek vizsgálata.


⚠️Biztonsági figyelmeztetések
⚠️ A turbófeltöltő működés közben és után forró felületekkel rendelkezik. Ne érintse meg közvetlenül a használat után!
⚠️ Az elektronikusan aktivált turbófeltöltők különösen sérülékenyek. Ütés vagy helytelen kezelés károsíthatja őket. Csak a ház végénél emelje fel!
⚠️ Ne távolítsa el a légbeszívó csövet működés közben! A turbó járása közben ne érintse meg a forgó alkatrészeket!